رشد بی سابقه در بین بیماران کووید-19 در دانشگاه تربیت مدرس



مدیرکل بهداشت دانشگاه تربیت مدرس با هشدار نسبت به دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و افزایش چشمگیر موارد ابتلا در این دانشگاه، از فرهنگیان خواست به سیاست‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، سیاست‌های قرنطینه و اخذ گواهینامه پایبند باشند. از مراجع مربوطه به مدرسه یا کار برگردید.

به گزارش ایسنادکتر محمدرضا رئوفی از دانشگاه تربیت مدرس نسبت به کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان هشدار داد و گفت: این بیماری از زمان شروع همه‌گیری بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نمودار کلی افراد مبتلا یا مشکوک شناسایی شده در 1400 نشان دهنده افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان به درمانگاه های دانشگاهی در هفته های اخیر است و نشان دهنده عادی سازی و عدم رعایت این سیاست های پیشگیری است.

دکتر رئوفی گفت: با توجه به عدم وجود بیماری عروق کرونر در سایر مراکز درمانی و یا تعداد مشکوک به مراجعه مربیان و عدم دسترسی به اطلاعات کامل مراکز بهداشتی درمانی، قطعا ارقام واقعی بالاتر از ارقام ارائه شده است. این در شرایطی است که طبق اعلام ستاد ملی کرونا در آغاز ششمین اجلاس سران کرونا قرار داریم و وضعیت در بالاترین قله باید نامطلوب‌تر باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال بیماری و جلوگیری از انتقال و انتقال بیماری بین خود و خانواده، افراد باید اصول پیشگیری از جمله استفاده صحیح و بدون وقفه از ماسک های بهداشتی مناسب را رعایت کنند. دو عدد ماسک) رعایت فاصله ایمن برای جلوگیری از یخ زدگی دستها (قبل از غذا خوردن و تماس با دهان) و نصب تهویه مطبوع (پنجره باز) با حساسیت و دقت بیشتری کار کنید.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، افراد مجاز به صدور گواهی تحصیل / بازگشت هستند: فقط متخصصین طب کار، عفونی، داخلی، ریه و پزشک عمومی. از بین مراکز بهداشتی درمانی منتخب، اعضای دانشگاه تربیت مدرس جهت اخذ گواهی سلامت یا تحصیل/ بازگشت به کار به مراکز مربوطه مراجعه و از ذکر مدیریت بهداشتی این دانشگاه خودداری کنند.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید