وزیر برای خروج سینما از رکود پیش قدم شوید/ 7 سال انتظار! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



مهدی کوهیان تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت این روزهای سینما و رکود حاکم بر تولید و اکران گفت: چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان دعوت کرد. فعالیت آنها مثل قبل است اما به وزیر گفتم می خواهم بگویم در حال حاضر 2 فیلم در شورای پروانه نمایش وزارت من وجود دارد که یکی 7 سال و دیگری 4 ماه است و پروانه نمایش صادر نمی شود. . تا بتوانم آنها را غربال کنم.

وی تاکید کرد: البته فیلم دیگری هم دارم که اگر به سرنوشت دیگر فیلم هایم دچار نشود، نمی خواهم برای پروانه نمایش آن اقدام کنم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: در واقع باید گفت برای ادامه فعالیت نیازی به دعوت نداریم چرا که اگر فضای کسب و کار راحت باشد می توانیم به فعالیت عادی خود ادامه دهیم. اگر مدیران فرهنگی زودتر به وظایف خود عمل می کردند، امروز فضا آنقدر بسته و راکد نبود که هیچکس نتواند کار کند.

کوهیان گفت: فکر می کنم این دولت باید برای خروج از رکود فعلی باشد از پیش و ابتدا کمی کار انجام دهید. شرط این خروج این است که همه بتوانند بدون محدودیت، سانسور و الزام پاسخگویی به نهادهایی که دائما مانع تراشی می کنند، کار خود را انجام دهند. پرورش آنها برای ادامه حرکت می کنند، نه رفع انسداد.

وی با اشاره به پروژه هایی که برای آن درخواست پروانه نمایش داده است، تصریح کرد: «پاریس تهران» به کارگردانی کاوه یاسی فیلمی است که حدود 7 سال است برای آن درخواست پروانه نمایش داده ام. فیلم دیگر مستندی به نام «کوچه بویوک» با موضوع عزاداری است هیئت مدیره یزدی ها و مشکلشون هست که من 4 ماه پیش برای مجوز اقدام کردم و هنوز مجوز ندادم.

کوهیان در پایان گفت: ساخت فیلم دیگرم «در پایان روز» به کارگردانی بابک بهرام بیگی به پایان رسیده است، اما فعلا قصد ندارم پروانه نمایش آن را بگیرم، زیرا شرایط اکران آن مهیا نیست. همه مشخص نیست زمان مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید