تخصیص اعتبار به دانشگاه های علوم پزشکی جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری



یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مبالغ قابل توجهی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است که امیدوارم روزنه امیدی باشد. اجرای کامل این قانون

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند اجرای قانون حق الزحمه خدمات پرستاری، اظهار کرد: ابتدا باید هفته پرستار را به پرستاران زحمتکشی که به مردم خدمت کردند و جان خود را از دست دادند تبریک گفت. در همه حال به ویژه در حراست از حریم و کرونا. و زندگی آنها کوتاه می شود.

وی ادامه داد: پس از تاکید و دستور مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم و کمیسیون بهداشت و درمان با جدیت اجرای قانون تعیین تعرفه خدمات پرستاری را پیگیری کرده اند. بررسی های وزارت بهداشت نشان داد که مبالغ قابل توجهی برای پرداخت تعرفه خدمات پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت شده است. این اعتبار باید شامل کسانی باشد که خدمات پرستاری ارائه می دهند.

محسنی بندپی ابراز امیدواری کرد این پرداخت علی الحساب امیدی برای اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع کمبود پرستار گفت: با توجه به بازنشستگی تعداد زیاد پرستاران و لزوم افزایش تخت های بیمارستانی و در نتیجه نیاز به پرستار، وزارت بهداشت و پزشکی در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و امور اداری جهت اخذ مجوز می باشد. در صورت صدور مجوز، وزارت بهداشت می تواند تا پایان سال جذب 20 هزار پرستار را بررسی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید