سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان احضار شد


سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان احضار شد

وزارت امور خارجه آلمان سفیر ایران در این کشور را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آلمان در پی اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت شدگان اخیر در جریان ناآرامی ها، سفیر ایران در آلمان را احضار کرد.
در پی اجرای این حکم، آنالنا باربوخ، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در صفحه توئیتر خود مدعی شد: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت به طور غیرقانونی محکوم و به اعدام محکوم شده است، اما تهدید به اعدام، آرزوی مردم برای رسیدن به آزادی را خفه نمی کند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه چندین کشور و مقامات اروپایی در پی اعدام محسن شکاری پاسخ داد.
در صفحه توئیتر وزارت امور خارجه آمده است: ایران حداکثر خویشتنداری را در برخورد با اغتشاشات از خود نشان داده و برخلاف بسیاری از رژیم های غربی که به طور بدنام و خشونت آمیز حتی معترضان مسالمت آمیز را سرکوب می کنند، رویکرد متناسب ضد شورش را در پیش گرفته است. همین امر در مورد رسیدگی های قضایی که منتفع شده اند نیز صدق می کند.
وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی خط قرمز است. یک حمله مسلحانه و مخرب را نمی توان تحمل کرد، حتی برای آن رژیم های غربی که ریاکارانه فرصتی برای خطاب به ایران پیدا می کنند. غرب به جای نشان دادن عدم صداقت خود، باید از میزبانی، حمایت و تشویق تروریست ها دست بردارد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید