فدراسیون فوتبال برای آینده نیمکت تیم ملی ایران برنامه ریزی می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر ، حذف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، فدراسیون را بار دیگر در مسیر انتخاب سرمربی برای تیم ملی قرار داده و این مهم را نگران کننده کرده است. برای مهدی تاج از نو

رئیس فدراسیون فوتبال که پس از جنجال های فراوان موفق شد سه ماه مانده به آغاز جام جهانی برای حضور در این نهاد قانونی از مجمع عمومی رای اعتماد بگیرد، اولین تصمیم خود را با بازگرداندن کارلوس کی روش گرفت. او جای خود را به نیمکت تیم ملی ایران داد. اژدها اسکوزیک بودن

تاج در نشست خبری خود در خصوص این انتخاب گفت: شرایط تیم ملی، بازیکنان و شرایطی که به دلایلی نمی خواهم تعریف کنم، اردوهایی که برگزار شد را دیدم، به این نتیجه رسیدیم که حالا اگر سرمربی تیم ملی عوض شود به نفع کشور است. من خودم نمی توانم این کار را انجام دهم. هیچکس در دنیا نمی تواند تضمین کند که کی روش قطعا نتایج بهتری خواهد گرفت، اما سابقه کی روش در تیم ملی ما و نتایجی که از قبل کسب کرده ایم باعث می شود باور کنیم که در مسیر درستی هستیم. به هر حال برای من آسان بود اسکوزیک من هیچ مسئولیتی برای ماندن نداشتم و مثل خیلی های دیگر گفتم که این مربی را رها نکردم. من این ریسک را فقط به خاطر کشور و سرزمین عزیزمان پذیرفته ام شاید میدانم خیلی از عزیزان، سالمندان و پیشکسوتان به هر دلیلی مخالف آمدن من یا کی روش هستند. برای احترام به تیم ملی و پرچم عزیز از تیم ملی حمایت کنید. از شرایط موجود پشتیبانی می کند.”

رئیس فدراسیون فوتبال جزئیات توافق کی روش و دستیارانش را اعلام کرد و افزود: در کنار کی روش یک مربی بزرگ بومی خواهیم داشت تا بعداً منتظر سرمربی بومی باشیم که جا دارد از همه تشکر کنم. مربیان بومی که یک روز تیم ملی را مدیریت کردند مثل مهاجرانی، قلعه نویی، دایی، پروین، قطبی و… امیدوارم یک مربی موفق داخلی به عنوان سرپرست تیم ملی داشته باشیم، آن را مدیریت می کنیم. قرارداد موقت با 50 هزار یورو در ماه اگر فردا نگوید می گویند معلوم نیست 5 کادر فنی دارد 30 هزار یورو قرارداد تا پایان جام جهانی است و اگر هر دو طرف ای کاش بتوانیم تا پایان جام ملت ها ادامه دهیم. آیا می توانم از روشه بخواهم که این مسئولیت را در این زمان به عهده بگیرد؟ متشکرم.”

تیم ملی ایران

صحبت های صریح تاج درباره بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی ایران نشان از درمان کوتاه مدت نیمکت تیم ملی ایران داشت. رئیس فدراسیون فوتبال همچنان از مارک بابت این پرونده جنجالی متنفر است ویلموتس او در حالی که دست و پنجه نرم می کند، به خوبی می داند که انتخاب سرمربی خارجی که بتواند هواداران فوتبال داخلی را راضی کند، کار سختی است. از این رو در همان جلسه گفت که مدت ها می خواهد از گزینه ملی استفاده کند.

تاج در میان منتقدان همیشگی خود که می دانستند چه زمانی باید برگردند، در مورد انتخاب گفت: شصت و نیم سال بعد از عشق چشم و ابرو من کسی نیستم که خودم را خرج او کنم. مربی هم از من انتقاد کرد. من فکر می کنم این برای کشور مناسب است. من فکر می کنم ما داریم کار خوبی انجام می دهیم. امیدوارم کسانی که پشت دروازه ها و دیوارها برای حمله ایستادند توجیه شوند و بگویند که این کار را برای کشور انجام داده اند. اجازه ندهید نزاع، خیانت، وابستگی و بیگانه هراسی ما را عقب نگه دارد. چیزهای خوبی نیست من واقعاً به فکر کشور و پرچم و شادی مردم هستم. من اصلا یک بیگانه هراس نیستم. من با این سابقه نیستم.

صحبت های تاج در مورد استفاده از مربی خارجی نشان داد که او چندان علاقه ای به انتخاب کی روش ندارد، اما حمایت گسترده دولت از تیم ملی فوتبال ایران برای حضور معتبر در جام جهانی قطر، او را مجبور به تصمیم گیری سریع کرد. بازگشت کی روش در کمترین زمان ممکن. با این حال، شکست سنگین مقابل انگلیس و باخت 1-0 مقابل ایالات متحده برای صعود به مرحله حذفی، حمایت داخلی کی راش را نیز از دست داد و تاج را مجبور کرد تا به نسخه قدیمی خود برای آینده نگاه کند. تیم ملی ایران.

تیم ملی ایران

تاج پیش از این درباره احتمال حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 2023 گفت: در قرارداد فعلی ما با آقای کی روش، او سرمربی ما در جام ملت های آسیا 2023 نیست. کی روش را به عنوان مدیر فنی و نکونام را به عنوان سرمربی در جام ملت ها خواهیم داشت.

روایت جدی که در مهر پیگیری می شود نشان می دهد تاج همچنان بر آن اصرار دارد و می خواهد نکونام تا جام جهانی آینده سرمربی تیم ملی ایران باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در حال حاضر گزینه داخلی دیگری جز نیکونام ندارد و می خواهد تمام انرژی خود را روی این مربی بگذارد تا سرمربی فولاد که در جام جهانی 2022 دستیار کی روش نشد، این بار. اگر نیکونام هدایت تیم ملی ایران را در جام ملت های 2023 و جام جهانی 2026 برعهده بگیرد، نظر جمعی هیات مدیره فدراسیون فوتبال، هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت. کی روش در غیر این صورت اختیار ادامه فعالیت در پست فنی غیر از سرمربی را خواهد داشت. فعال کردن

رئیس فدراسیون فوتبال در نظر دارد پس از دریافت نظرات مثبت وزیر ورزش و دستگاه اجرایی کشور، پروژه استفاده از مربی بومی را نهایی کند و سپس برای حمایت همه جانبه این مربی به نکونام برود. آه تو برای امور فنی تیم ملی فوتبال ایران.

دیدگاهتان را بنویسید