میوه ای خوشمزه که فشار خون را پایین می آورد و شما را لاغر می کند


یک ترکیب طبیعی به نام روتین موجود در توت ها می تواند چربی قهوه ای را در بدن فعال کند که به سوزاندن کالری کمک می کند. چربی قهوه ای معمولاً با هوای سرد فعال می شود، اما روال معمول می تواند آن را فعال کند. چربی قهوه ای که گاهی به آن «چربی خوب» می گویند، وظیفه تبدیل غذا به گرما را دارد. بنابراین، خوردن انواع توت ها می تواند به افراد کمک کند کالری بیشتری بسوزانند.

یکی دیگر از مزایای روتین این است که به حفظ تعادل گلوکز خون کمک می کند. می توانید برگ های خشک توت (چه قرمز و چه سفید) را برای نوشیدن بخرید.

از طرفی میوه توت را می توان به رژیم غذایی اضافه کرد. دوزهای آزمایش شده بر روی انسان از یک گرم تا سه گرم پودر برگ توت که روزانه برای حدود یک ماه مصرف می شود متغیر است.

برای این مطالعه، دانشمندان یک میلی گرم روتین به آب آشامیدنی موش های چاق اضافه کردند. نتایج نشان داد که روتین چربی قهوه ای را فعال می کند و به موش ها کمک می کند کالری بیشتری بسوزانند و چربی خود را از دست بدهند.

دکتر وان ژو جین، محقق این مطالعه، گفت: “اثرات مفید روتین بر بهبود متابولیسم از طریق بافت چربی قهوه ای، علاقه قابل توجهی را در درمان بالقوه بیماری های مرتبط مانند چاقی و دیابت برانگیخته است، و مطابق با این مفهوم، کشف فعال‌کننده‌های ایمن‌تر و مؤثرتر». بافت چربی قهوه ای برای مقابله با چاقی و بیماری های مرتبط در نظر گرفته شده است

چند مطالعه دیگر فواید روتین را پیدا کرده اند. نتایج یک مطالعه دیگر همچنین نشان داد که توت سفید می تواند به کاهش قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

شرکت کنندگان در این مطالعه یک گرم پودر برگ توت را سه بار در روز به مدت یک ماه مصرف کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که همین دوز سطح کلسترول “خوب” را 18 درصد افزایش و سطح کلسترول “بد” را تا 23 درصد کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید