یک عکاس و داستان جنگ/ بدترین تجربه من – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



گلم حسین دولت آبادی نویسنده و کارگردان نمایش «جاده نرفته» که در بخش مسابقه صحنه هجدهمین جشنواره تئاتر پرشام به صحنه رفته است، درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: «جاده نرفته» از روز شنبه به روی صحنه رفت. 12 دسامبر، اولین روز بخش مسابقه صحنه جشنواره. تئاتر مقاومت را در مشهد روی صحنه بردیم. ما در این بخش از جشنواره از تهران حضور داشتیم.

او درباره مشکل «راه نرفتن» توضیح می دهد: داستان این نمایش درباره عکاسی است که در جنگ مجروح می شود و پس از خروج از جبهه با نامزدش که پرستار است ازدواج می کند اما نمی تواند. در مقابل دور بمان و تمام سفارش زندگی او را تحت تأثیر قرار می دهد.

درباره دولت آبادی روند تمرینات و تولیدات این نمایش یادآور می شود: روند تولید «راه نرفته» بسیار غم انگیز بود. از هر 4 بازیگر در نمایش 3 نفر عوض شدند و من مجبور شدم بازیگری را در نمایش عوض کنم.

کارگردان «راه نرفته» گفت: ساخت این نمایش بدترین تجربه ای بود که تا به حال داشتم اما هدفم این بود که کار را تمام کنم. ما 3 ماه در یک محیط خصمانه و پر استرس تمرین کردیم. برای انتقال گاو سواری و ابزار دکوراسیون چک ضمانت 300 میلیونی را از تهران به مشهد از من نشان دهید زیاد درخواست. در نهایت برای قسمت دکوراسیون و لوازم جانبی من هزینه را بعد از اجرا پرداخت کردم زیر آنها بازگشت

وی در خصوص برنامه اجرای عمومی این اثر تاکید کرد: سعی می کنم در سال آینده که شرایط محیطی و اجتماعی فراهم شود اجرای عمومی اثر را روی صحنه ببرم چرا که دلیل اصلی آن حضور من این نمایش در جشنواره تئاتر مقاومت اجرای عمومی داشت.

اصغر شریعتی، مرجیه غلامی، فایکا سالوند گلم حسین دولت آبادی بازیگر فیلم راه نرفته.

دیدگاهتان را بنویسید