اعلام آمادگی دانشگاه برای کمک به مقابله با چالش های کشور



رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: این دانشگاه آمادگی دارد برای رفع مشکلات عمیق و چالش برانگیز دولت و وزارتخانه گام بردارد. از آنها می خواهیم مسائل خود را به ما برسانند تا بتوانیم تیمی را برای رفع چالش ها تعیین کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن کدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست کارشناسان دانشگاهی و دست اندرکاران صنعت خودرو با وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص واگذاری ایران خودرو و سایپا گفت: باید از آینده نگری و آینده نگری صحبت کرد. در دانشگاه و به جای «عمل» «فکر» کنید.

وی با تاکید بر آغاز مطالعات و انجام تحقیقات برای حل مشکلات گفت: توانمندی های علمی- علمی در حال حاضر نسبت به 30 سال قبل تغییر کرده است. الان اساتید از نظر حجم کاری وقت زیادی برای انجام پروژه ها ندارند، اما نهادها و ساختارهای دانشگاهی بسیار آماده هستند و ظرفیت زیادی برای انجام این پروژه ها دارند.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، نیاز به یک گروه تحقیقاتی عمیق و جامع است تا با تحلیل و بررسی شرایط، مشکلی را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی یک مشکل باید بر اساس یک کار دقیق باشد، گفت: در حال حاضر این دانشگاه 15 هزار دانشجو دارد و نیمی از آنها در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. هر یک از این دانشجویان دکترا می توانند 3 سال را صرف انجام یک تحقیق و پروژه کنند.

وی ادامه داد: با واگذاری مشکلات و چالش ها به این دانش آموزان زمان تکمیل پروژه ها کاهش یافته و مشکل حل می شود و ابزار خوبی برای استفاده از مهارت دانش آموزان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر کدسی پور به ایجاد اتاق فکر و مراکز تحقیقاتی مشترک اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان طرح هایی را برای رفع چالش های کشور انجام داد چرا که این توانایی در دانشجویان کشور دیده می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: این دانشگاه آمادگی خود را برای حل مشکلات عمیق و چالش برانگیز دولت و وزارتخانه ها اعلام می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید