انصارالله: ریاض به دلیل ترس از کمک نظامی روسیه به صنعا تلاش می کند مسکو را راضی کند



یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که صنعا در برابر هرگونه تنش ناشی از توافق امارات و دولت عدن بیکار نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با شبکه خبری المیادین، توافق امنیتی میان امارات و عدن را یک توافق غیرقانونی دانست و تاکید کرد: صنعا. هرگونه تنش ناشی از توافق بین امارات و دولت عدن دست روی دست نخواهد گذاشت.

البخیتی با اشاره به اینکه صنعا هر اقدامی از سوی امارات را اقدامی اسرائیلی می داند، گفت: این تل آویو است که اقداماتی را برای مسدود کردن امارات از یمن انجام داده است.

وی همچنین گفت: حکومت ها مشروعیت خود را از درون می گیرند نه از بیرون و یا از جانشین حکومت.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: عربستان سعودی از ترس اینکه مسکو تسلیحاتی به صنعا بدهد که توازن قوا را به هم می زند، در تلاش برای راضی کردن روسیه است.

البخیتی افزود: پس از اینکه عربستان و امارات نتوانستند اهداف میدانی خود را محقق کنند، تغییر عمده ای در موضع آنها در قبال یمن ایجاد شد.

شورای ریاست جمهوری یمن که از سوی عربستان سعودی منصوب شده بود، روز پنجشنبه توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی و مبارزه با تروریسم را با امارات متحده عربی امضا کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید