اتباع خارجی گواهی می گیرند



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به بیان خدمات ارائه شده پرداخت. بیگانه به کسانی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند داده می شود، گفت: برای هر سند اقامتی خدمات ویژه ای به شهروندان ارائه می دهیم و در حال بررسی اضافه شدن یک گواهی به خدمات قبلی کارت آمیش هستیم.

رضادوست، برنامه اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی به نفع اتباع خارجی گواهینامه رانندگی با اعلام اینکه استفاده قانونی از خودرو و وسایل نقلیه موتوری همواره یکی از درخواست های مکرر مهاجران بوده است. اما رضادوست جدول زمانی برای اجرای این تعهد ارائه نکرد.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرت خارجی افزود: برای گواهی طرح سرشماری به کسانی که تجربه زندگی و کار در ایران را داشته باشند و از وضعیت خوبی برخوردار باشند امتیاز بیشتری نسبت به سایرین تعلق می گیرد. همانطور که در تمام دنیا همینطور است، خدماتی را برای برنامه ریزی سرشماری، سرشماری و شناسایی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: وزارت کار قرار است سامانه بافیا را تست کند و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی نیز طی اطلاعیه ای اعلام می کند که مهاجران از طریق این سامانه شناسنامه دریافت می کنند.

رضادوست همچنین به پایان اعتبار اقامت برخی از کارت های آمیش اشاره کرد و گفت: مهاجرانی که اعتبار اقامت آنها 30 آذرماه به پایان می رسد نگران نباشند زیرا اعتبار آنها در 30 مهرماه به پایان رسیده است و به طور خودکار اعتبار آنها را تمدید می کنیم. گسترش داده ایم

وی افزود: در صورت صدور فراخوان از سوی اداره اتباع برای تمدید قانونی بودن اقامت به مهاجرین، شهروندان باید به سایت بافیا مراجعه و شناسه کار دریافت کنند و در واقع اولین دلیل برای اقامت در کشور شناسنامه کاری است.

رضادوست در خصوص طرح پایه گفت: این طرح هنوز برای شهروندان اجرایی نشده و در دستور کار قرار نگرفته است و به محض ابلاغ آن را اجرا خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید