آب کشاورزی قزوین قابل فروش به سایر بخش ها نیست



رضا افلاطونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طرح ایجاد بازارچه آب در قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: اصرار داریم آب مصرفی در بخش کشاورزی قابل فروش و انتقال به سایر بخش ها نباشد چرا که امنیت غذایی خود را حفظ می کنیم. جامعه خط قرمز ماست و بخش مهمی محسوب می شود.

به گفته وی، طرح بازار آب برای انتقال آب کشاورزی به سایر بخش‌های مرتبط مانند دامداری به کشاورزی یا از زراعت به باغداری مشکلی ندارد.

افلاطونی هدف اصلی طرح بازار آب اجرا شده در قزوین را ارتقای بهره وری و افزایش ضریب تبدیل آب به درآمد و جلوگیری از هدر رفت آب و جهاد کشاورزی به عنوان یکی از نهادهای مادر عنوان کرد. با نگاه به گذشته، او در حد توانش کار می کند و از فرصت هایش برای رسیدن به این هدف استفاده خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: البته اولویت مصرف آب کشاورزی با توجه به نوع کشاورزی و برای محصولات اساسی و مهم مانند گندم، جو، ذرت و کلزا تعیین می شود.

این مسئول با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح بازار آب توسط شرکت آب منطقه ای قزوین در حال پیگیری است، افزود: به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی درگیر در این طرح، نظرات و پیشنهادات خود را به آب منطقه ای و معاونت ارائه کرده ام. هماهنگ کننده امور در قزوین هم کار عمرانی استانداری را فرستاده ام.

استان قزوین 489 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و 80 هزار مزرعه در بخش کشاورزی فعال است.

بر اساس آخرین آمار ۸۸ درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید