پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 1 میلیارد نفر به 5G دسترسی داشته باشند


اینترانت 5G در آستانه رسیدن به یک نقطه عطف بزرگ است. اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی، در آخرین گزارش قابلیت تعویض خود ادعا کرد که تا پایان سال 1 میلیارد مشتریان بی سیم در سراسر جهان به شبکه های 5G متصل خواهند شد. برای مقایسه، شبکه های 4G در سال 2022 تقریباً خواهد بود 5 میلیارد مشترکین خواهند آمد.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، بین ژوئیه تا سپتامبر امسال، 110 میلیون مشترک در سراسر جهان به شبکه های 5G دسترسی پیدا کرده اند که تعداد کل مشترکان را به 870 میلیون می رساند. این تقریباً دو برابر تعداد مشترکان 5G تا پایان سال 2021 است که سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی تخمین می زند که 580 میلیون نفر باشد.

اریکسون

اریکسون در گزارش خود پیش بینی می کند که 4G در پایان سال به اوج رشد خود خواهد رسید و 5G برای جایگزینی استانداردهای ارتباطی موجود رقابت خواهد کرد. در آمریکای شمالی، جایی که اپراتورها در سه سال گذشته تسلط 5G را اعلام کرده اند، حدود 35 درصد از مشترکان تلفن همراه تا پایان سال 2022 از 5G استفاده خواهند کرد. همچنین، باند میانی 5G اکنون به 80 درصد از جمعیت ایالات متحده رسیده است.

“فردریک زدلینگ” رئیس شبکه اریکسون در بیانیه ای گفت:

ارائه دهندگان خدمات ارتباطی به استقرار شبکه های 5G ادامه می دهند و سرعت دسترسی ثابت بی سیم در حال افزایش است. ترافیک جهانی داده های تلفن همراه عملا هر دو سال دو برابر می شود.

گزارش اریکسون اشاره می‌کند که احتمالاً روند جهانی دیگری با عرضه شبکه‌های 5G ظاهر می‌شود: اپراتورها برای سرعت‌های بالاتر هزینه می‌گیرند و بعید است که این موضوع به این زودی‌ها تغییر کند.

رشد شبکه های 4G در کنار 5G

شبکه 5G

در نهایت، مشترکین 4G همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند و 41 میلیون مشترک جدید بین جولای تا سپتامبر امسال اضافه شده‌اند. پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال افزایش یابد 5.2 میلیارد نفر رسیدن به 8.4 میلیارد نفر مشترکین خدمات عمومی و تلفن همراه.

انتظار می رود تا سال 2028، 5 میلیارد نفر در سراسر جهان به شبکه 5G دسترسی داشته باشند که 55 درصد از کل اشتراک ها را تشکیل می دهد. همچنین پیش بینی می شود که تعداد اشتراک های تلفن همراه در سال 2028 از 9.2 میلیارد نفر فراتر رود.

دیدگاهتان را بنویسید