طرح اپوزیسیون در مجلس مستلزم نقد فوری و جلسه گفتگوی هیات مدیره است



نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوری طرح الحاق یک ماده به آیین نامه داخلی شورای اسلامی که لازمه برگزاری جلسات نقد و گفتگو توسط رئیس شورا بود، مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی به درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر بررسی فوری طرح الحاق یک ماده به آیین نامه داخلی شورای اسلامی رسیدگی و در نهایت با آن مخالفت کردند. درخواست

بر اساس این بند الحاقی، کمیته ریاست شورای اسلامی موظف به برگزاری جلسات نقد و گفتگو با اقشار مختلف جامعه بود.

محسن زنگنه به عنوان نماینده درخواست کنندگان برای بررسی این طرح به عنوان یک فوریت گفت: نظام اسلامی نظامی است که همه ارکان آن همیشه در مردم و در کمیسیون ها و احزاب شورای اسلامی است، شاهد هستیم. آمدن و رفتن نمایندگانی از سطوح مختلف جامعه، اما طرح ما به دنبال ایجاد فضایی برای نقد مؤثر و گفت‌وگوی مؤثر است.

وی همچنین گفت: نقد موثر انتقادی است که این احساس را در جامعه ایجاد کند که مسئولان عالی رتبه و نمایندگان سه قوه حرف و نظر مردم را بشنوند، اگر این احساس در جامعه ایجاد نشود اثرگذار نیست. انتقاد از سوی دیگر، نقد مؤثر، نقدی است که هرگونه ارتباط با مسئولان مربوطه را تسهیل می کند و به مردم اجازه می دهد که مستقیماً نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف بیان کنند. همچنین نقد مؤثر باید مؤثر باشد. وی گفت: اگر مطالبه شود، مسئولان حل می کنند.

زنگنه بیان کرد: در این طرح نظرات دستگاه های مختلف گرفته شده است و هیئت مدیره موظف است جلساتی را در خصوص مسائل و مشکلات کلان کشور با حضور اندیشمندان، انجمن های علمی و نمایندگانی از اقشار مختلف برگزار کند. . و این جلسه باید نقد موثری باشد. تصویب این طرح می تواند پیام خوبی برای جامعه داشته باشد. نمایندگان باید به صورت فوری در مورد این طرح رای دهند و پس از آن کمیسیون جزئیات آن را بررسی خواهد کرد.

مخالفان بررسی این طرح به عنوان یک فوریت بر این باور بودند که چنین نظامی در شورای اسلامی وجود دارد و جلسات نقد و بررسی و مطالبات مردم در کمیسیون ها و احزاب مجلس بررسی می شود.

در پایان، نمایندگان با بازنگری فوری این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید