ماجرای تبعید عجیب سیرجانی در برزیل چیست؟


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان در سال 2021 با حضور 6 تیم از 25 تا 30 آذرماه در شهر باتیم برزیل برگزار می شود. این مسابقات قرار بود با حضور 6 تیم وایت کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)، زاکسا (لهستان)، ترنتینو (ایتالیا)، آپیسین (آرژانتین) و فون ویک تبته (برزیل) برگزار شود. 19 سفر لغو شد. پس از خروج تیم، فدراسیون جهانی از لوب برای شرکت دعوت کرد و تیم پذیرفت. به این ترتیب تیم لوب ایتالیا با حضور دو تیم از ایتالیا و برزیل و دو تیم از ایران و آرژانتین، شش تیم، جایگزین جکسا در مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان جهان می شود.

به گزارش سازمان لیگ، با توجه به حضور استیلی سیرجان به عنوان نماینده ایران و آسیا در این رقابت ها و با توجه به فصل پنجم تبصره 19 آیین نامه، بازیکنان سال گذشته این تیم باید در مسابقات آسیایی و جهانی در کنار آنها باشند. به این ترتیب هفته های دوازدهم و سیزدهم دور رفت لیگ برتر که مصادف با رقابت های باشگاهی مردان جهان بود و قرار بود در روزهای 14 و 17 آذرماه برگزار شود، برگزار نمی شود.

بازی برگشت لیگ برتر مردان نیز از روز یکشنبه 21 دی ماه آغاز می شود و باشگاه های لیگ برتری از 2 به 11 ژانویه فرصت خواهند داشت تا نیم فصل را جابه جا کنند. بر این اساس دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان در 24 باهاما به پایان می رسد و 8 تیم برتر راهی پلی آف می شوند. مرحله اول (یک چهارم نهایی) و مرحله دوم (یک چهارم نهایی) پلی آف به صورت دو برد از سه مسابقه و دیدارهای مقدماتی و نهایی به صورت تک بازی برگزار می شود که از اول پیگیری می شود. مارس تا 25 مارس.

تیم سیرجان در شرایطی تصمیم به حضور در جام باشگاه های جهان گرفته که برای حضور در این رقابت ها دست به دامان سایر تیم ها شده است. آنها با استناد به تبصره عجیب قوانین سازمان لیگ و ضعف های قانونی به سراغ تیم های دیگر رفتند و با تعطیلی کل لیگ تنها به حضور موفق در مسابقات آینده فکر می کنند. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که تکنسین های این تیم اعلام کرده بودند به دلیل حضور در این پیکارها لغو آن و پرداخت کل غرامت مربوطه به باشگاه، اما ناگهان ورق برگشت و سعید رضایی که اولین تجربه خود را پیش رو دارد. مربی والیبال، قلبش در برزیل می تپد!

او برای اینکه بتواند برای خودش رزومه بنویسد، از یادداشت ویژه سازمان لیگ برای رسیدن به سراغ بازیکنان سیرجانی در فصل گذشته استفاده کرد و درخواست چند بازیکن حامی دیگر کرد تا بتواند نتیجه خوبی بگیرد. مقابل غول های والیبال جهان. حرکت سرمربی جدید سیرجانی اقدامی خلاف منافع بازی است. چرا که کل لیگ تعطیل خواهد شد و رقابت شدید امسال بیش از هر زمان دیگری خواهد بود که می تواند منجر به مصدومیت ستاره های داخلی و در نهایت فشار برای تیم ملی شود.

از طرفی ایراداتی هم درباره سازمان لیگ وجود دارد. چطور ممکن است بازیکنی در پایان فصل از یک تیم جدا شود و به تیم دیگری برود و بعد از 6 ماه به تیم سابق خود بازگردد؟ در آیین نامه فدراسیون کدام کشور بخشی دارد که مدل شده است؟ بسیاری از مربیان لیگ برتری از این وضعیت ناراضی هستند اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به محیط والیبال، ادعاهای خود را به رسانه ها محدود می کنند. چرا مربی ای که فصل گذشته تیمش را برده و حالا با همین بازیکنان به تیم دیگری رفته است باید بابت فصل گذشته باج بدهد؟

با این حال باید دید آیا باشگاه ها در تمرین تیم جراح را همراهی خواهند کرد یا خیر. شاید ایده آل ترین آن این بود که این بند عجیب تا پایان جام باشگاه های آسیا از نظر قانونی اعتبار داشته باشد. این باشگاه به جام جهانی کشیده نشده است. خانواده والیبال امیدوار است سازمان لیگ هر چه زودتر به این معضل ورود پیدا کند و با اصلاح قوانین حداقل از آسیب دیدن تیم ها در دور بعد جلوگیری کند.

انتهای پیام/



برای صفحه اول توصیه می شود

دیدگاهتان را بنویسید