ارزش اپل اکنون بیشتر از ترکیب آلفابت، آمازون و متا است


ارزش بازار اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده، استانداردهای سازنده آیفون 2.307 تریلیون دلار اگرچه سایر شرکت ها از نظر تکنولوژی استاندارد با یکدیگر هستند 2.306 تریلیون دلار می آید

بر اساس گزارش Insider و بر اساس داده های Yahoo Finance، شرکت مادر گوگل آلفابت دارای ارزش بازار 1.126 تریلیون دلار، آمازون 939.78 میلیارد دلار و مادر متا فیس بوک 240.07 میلیارد دلار است.

قیمت سهام شرکت های فناوری به جز اپل کاهش یافت

به طور کلی، سهام شرکت های بزرگ فناوری پس از گزارش های سود سه ماهه ناامیدکننده، تا حد زیادی کاهش یافته است. اما قیمت سهام اپل نیز پس از شکست قابل توجهی از پیش بینی های وال استریت، از همتایان خود در فناوری بهتر عمل کرده است.

سهام سازنده آیفون 8 درصد افزایش یافت. در همین حال، سهام Matera بیش از 20 درصد سقوط کرد، آمازون نزدیک به 10 درصد سقوط کرد و آلفابت پس از اعلام مالی شاهد کاهش تک رقمی بود. درآمدهای کمتر آلفابت، آمازون و متا نشان می دهد که تقاضا برای تبلیغات دیجیتال در حال کاهش است.

طی پنج دوره گذشته، سهام اپل 0.16 درصد افزایش یافته است، در حالی که آلفابت 5.7 درصد و آمازون 17.0 درصد کاهش یافته است. متا نیز در این دوره 7.6 درصد قیمت سهام خود را از دست داد.

با وجود موفقیت اپل، ارزش بازار آن از 2.193 تریلیون دلار در پایان سال 2021 کاهش یافته است. ترکیبی از عواملی مانند تورم بالا، افزایش نرخ بهره، ترس از رکود اقتصادی و جنگ در اوکراین باعث شده است که سهام فناوری در سال 2022 با مشکل مواجه شوند.

متا یکی از شرکت هایی است که بیشترین ضرر را متحمل شده است و متاورس علاوه بر خارج از 20 شرکت برتر دنیا تاکنون بیش از 9 میلیارد دلار ضرر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید