دستگاه توانبخشی ریه ایران / بیماران عروق کرونر امکان توانبخشی ریه در کارآزمایی های بالینی



دستگاه توانبخشی تنفسی یکی از شرکت های فناور مندرج در طرح جامع علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد و به گفته محققان این طرح، این دستگاه می تواند در توانبخشی ریه افراد مبتلا به عروق کرونر موثر باشد. بیماری شریان

محمدرضا شهابی یکی از محققین این طرح در گفت وگو با ایسناوی گفت: افرادی که از بیماری های تنفسی یا بیماری های عروق کرونر قلب رنج می برند پس از مدتی باید از وسایل تنفسی و تنفس مصنوعی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می تواند باعث از دست دادن تنفس طبیعی بیماران شود.

شهابی به تشریح این دستگاه می‌پردازد و یادآور می‌شود: این دستگاه در مرحله بازدم، ماهیچه‌های دیافراگم و سایر عضلات درگیر در تنفس فرد را تحریک الکتریکی می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریک الکتریکی سیستم تنفسی را تقویت می کند، خاطرنشان کرد: اکثر بیماران به دلیل از دست دادن توانایی تنفس، پس از تنفس مصنوعی، عملکرد ریه خود را از دست می دهند و جان خود را از دست می دهند. اما این دستگاه توانایی تنفس طبیعی این بیماران را بازیابی می کند و به ریه ها اجازه می دهد روز به روز توانایی خود را بازیابند.

محققان می گویند این دستگاه می تواند میزان مرگ و میر افراد متصل به دستگاه های ونتیلاتور را تا 50 درصد کاهش دهد و افزودند: یک کارآزمایی بالینی وجود دارد.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید